cancersuger

Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 27 januari 2013 19:11

Hej jag har inte hunnit blogga på ett tag nu så jag tänkte skriva ett snabbt inlägg. Idag har mamma,pappa min lillebror och jag åkt madrass i Åsbobackan vid Lugnet. Sen så var min farmor här och fick lite hjälp med sin nya mobiltelefon. Jag mår bra och mina värden är nästan normala nu. Men nu måste jag sluta för jag ska äta mat. Puss och kram

Av Lisa - 22 januari 2013 14:44

Hej! Jag tänkte lägga upp en bild på mitt hår sen förra lördagen. Har inte kunnat blogga på några dagar. I Lördags var jag hos min moster på kalas som fyllde 30 och i Söndags var vi hos min tjej kusin som fyllde tretton år. Min lillebror fyllde 7 igår.( Min lillebror och min kusin fyller år på samma dag. Blir kanske ett inlägg ikvälll också KRAM!

Av Lisa - 16 januari 2013 15:06

Min dag idag: 

Jag sov till halv elva idag. Det blev ingen skola på morgonen. Ibland måste jag förse mig med en sovmorgon för att orka med allt. Idag var det en sån dag.

Kl elva åkte jag till arbetsterapeuten som kollade på min vänsterhand. Hon kollade min känsel, min styrka i mina händer. Sedan fick jag prova att dra streck med en speciell linjal som var tung. Det är lite svårt för mig att använda en vanlig linjal eftersom det är svårt att hålla fast och dra samtidigt. Mammas och mitt påhitt att sätta fast en gummiremsa funkar lika bra så jag nöjer mig med den så länge. Jag ska få prova lite tyngre bestick när jag äter för att se om det gör att min vänstra hand inte blir så skakig. Jag har också fått låna tyngd för handleden ( det kan göra så att det blir lättare att styra handen). 

Efteråt åkte jag mamma och pappa och åt mat. Direkt efteråt åkte vi tillbaka till habiliteringen och hade ett gymnastikpass med min sjukgymnast. Det är jätterolgt att träna med henne tycker jag. 


Ikväll ska jag äntligen få gå till högstadiet på information inför årskurs sju. Jag tycker personligen att det ska bli roligt att få börja på en ny skola med nya klasskompisar  . Bye bye  


Av Lisa - 15 januari 2013 19:28

Hej idag klev jag upp klockan åtta och gick i skolan till 14.20 sen kom min mormor och min moster kommit och hälsat på oss och min moster hjälpte mig och mamma att tillverkat änglar. Imorgon ska jag träffa sjukgymnasten och arbetsterapeuten./Lisa

Av Lisa - 13 januari 2013 20:21

Hej! Jag har inte hunnit med att blogga för att jag har vart mer i skolan och så behöver jag ta igen ganska mycket skoljobb så jag har inte riktigt hunnit med allt. Men jag mår toppen Kram

Av Lisa - 1 januari 2013 21:27

Inatt var jag uppe till halv fyra. Vi var hos min moster och mina kusiner och väntade på vår taxi som kom först vid kvart över tre.Jag trodde att jag skulle vakna med huvudvärk men jag har bara varit lite trött och seg idag - ingen huvudvärk den här gången:) Jag ska strax gå och lägga mig, så god natt!

Skapa flashcards