cancersuger

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Onsdag 16/1-13

Av Lisa - 16 januari 2013 15:06

Min dag idag: 

Jag sov till halv elva idag. Det blev ingen skola på morgonen. Ibland måste jag förse mig med en sovmorgon för att orka med allt. Idag var det en sån dag.

Kl elva åkte jag till arbetsterapeuten som kollade på min vänsterhand. Hon kollade min känsel, min styrka i mina händer. Sedan fick jag prova att dra streck med en speciell linjal som var tung. Det är lite svårt för mig att använda en vanlig linjal eftersom det är svårt att hålla fast och dra samtidigt. Mammas och mitt påhitt att sätta fast en gummiremsa funkar lika bra så jag nöjer mig med den så länge. Jag ska få prova lite tyngre bestick när jag äter för att se om det gör att min vänstra hand inte blir så skakig. Jag har också fått låna tyngd för handleden ( det kan göra så att det blir lättare att styra handen). 

Efteråt åkte jag mamma och pappa och åt mat. Direkt efteråt åkte vi tillbaka till habiliteringen och hade ett gymnastikpass med min sjukgymnast. Det är jätterolgt att träna med henne tycker jag. 


Ikväll ska jag äntligen få gå till högstadiet på information inför årskurs sju. Jag tycker personligen att det ska bli roligt att få börja på en ny skola med nya klasskompisar  . Bye bye  


 
 
bibbi

bibbi

16 januari 2013 18:30

Hej Lisa. Kul att höra att du får bra hjälp.Jag känner mig så lycklig för din skull ! Spännande med ny skola. Det kan bli lite som att vända blad....Jag är med dig i tankarna. kramisar

http://ciaramoonlight.blogg.se

 
Ingen bild

Lydia

17 januari 2013 13:36

Hej Lisa!!
Vilken skola? :)/Lydia

Lisa

17 januari 2013 18:24

Britsarvet

 
Ingen bild

monika

17 januari 2013 14:47

Hej Lisa!!
Jag har tänkt mycket på dig och undrat hur du mår. Skönt att läsa här att du mår bra och att det går åt rätt håll! Kul att börja på högstadiet! Men säkert lite pirrigt också.:) Jag har sålt jättemånga av dina änglar de senaste dagarna, så snart behöver jag påfyllning av nya änglar! Jag ringer till din mamma någon dag.
Stor Varm Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 oktober 2014 19:55

Hej!  Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag nu...men jag mår bra och tumören är fortfarande borta. Jag har inte bloggat för att jag inte vet vad jag ska skriva om nu. När jag var sjuk var det skönt att få skriva av sig, men nu stressar det ...

Av Lisa - 21 december 2013 23:00

Hej! I torsdags var jag på sjukhuset på återbesök på öron/näsa/hals. I somras opererade jag ju bort en ärrklump som satt på stämbandet. De ville kolla så att allt såg bra ut och att ärrklumpen inte hade kommit tillbaka igen. Farmor var med mig på...

Av Lisa - 5 december 2013 17:00

Hej! Förlåt för att jag inte har skrivit på länge, jag har haft mycket i skolan nu så jag har inte orkat eller haft tid med att blogga. Det har hänt mycket sedan jag skrev sist, bland annat gjorde jag en magnetundersökning i oktober och den var bra...

Av Lisa - 3 december 2013 20:22

Hej! Efter att programmet Barn på sjukhus - återbesöket sändes i oktober har jag fått många frågor om hur man beställer änglar. Om du vill beställa änglar skickar du ett mail till min mamma: karinb.hoglund@gmail.com med följande uppgifter: * ...

Av Lisa - 16 oktober 2013 21:37


Hej! I morgon 17/10 kl 18.30 i SVT Barnkanalen börjar en ny säsong av Barn på sjukhus. Jag är med i det första programmet som handlar om barncancer. Programmet spelades in i somras. Om ni tycker att jag låter lite hes i programmet, beror det på att j...

Ovido - Quiz & Flashcards