cancersuger

Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 18 februari 2013 20:11

I fredags 15/2 var det internationella barncancerdagen. På stora torget i Falun tände vi 300 marshaller (300 barn drabbas av cancer varje år). Vi sålde också änglar och samlade in pengar till barncancerföreningen i mellansverige. Klicka på den här länken om du vill läsa mer...
http://dalademokraten.se/2013/02/15/lisas-kamp-har-inbringat-200-000-kronor/

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.5590057-anglar-spred-ljus-for-cancersjuka-barn

Barncancerföreningens journalistpris gick till Linda Fridh + redaktionen för programmet som handlade om mig. Det är supekul att Barn på sjukhusredaktionen fick ett sånt fint pris tycker jag! GRATTIS LINDA OCH HELA REDAKTIONEN!!!

Läs motiveringarna här:
http://www.barncancerfonden.se/Om-oss/Press/Pressmeddelanden/De-vann-journalistpriset/

I lördags åkte jag slalom i Nybrobacken i Borlänge för första gången sen jag blev sjuk. Jag fick välja om jag ville sitta och åka eller att åka stående och jag valde att åka stående. Det gick riktigt bra:)
Kram


Av Lisa - 18 februari 2013 19:57

I fredags 15/2 var det internationella barncancerdagen. På stora torget i Falun tände vi 300 marshaller (300 barn drabbas av cancer varje år). Vi sålde också änglar och samlade in pengar till barncancerföreningen i mellansverige. Klicka på den här länken om du vill läsa mer...
http://dalademokraten.se/2013/02/15/lisas-kamp-har-inbringat-200-000-kronor/

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.5590057-anglar-spred-ljus-for-cancersjuka-barn

Barncancerföreningens journalistpris gick till Linda Fridh + redaktionen för programmet som handlade om mig. Det är supekul att Barn på sjukhusredaktionen fick ett sånt fint pris tycker jag! GRATTIS LINDA OCH HELA REDAKTIONEN!!!

Läs motiveringarna här:
http://www.barncancerfonden.se/Om-oss/Press/Pressmeddelanden/De-vann-journalistpriset/

I lördags åkte jag slalom i Nybrobacken i Borlänge för första gången sen jag blev sjuk. Jag fick välja om jag ville sitta och åka eller att åka stående och jag valde att åka stående. Det gick riktigt bra:)
Kram


Av Lisa - 13 februari 2013 17:21

Hej! som ni ser på rubriken  har jag inte kunnat blogga på flera dagar.


Men jag tänkte skriva lite grann idag. Idag har jag vart i skolan. Vi hade matte, No,Engelska, och efter lunch gick mina klass kompisar upp till lugnet på längdskidåkning. Förra veckan när de hade nationella prov var jag hemma för att jag var sjuk. Så jag fick göra det idag istället. Det var klurigt men det gick ändå ganska bra men jag ska skriva klart de imorgon. Jag mår bra nu förutom att jag har skit jobbig hosta + förkylning som inte vill ge sig!  Men nu kan jag tyvärr inte skriva mer för jag måste plugga  PUSS o KRAM  

Av Lisa - 5 februari 2013 21:00

Hej jag har inte bloggat på ett par dagar men det beror på att jag har varit jätte förkyld! Men imorgon ska jag gå tillskolan igen. Kram kram

Av Lisa - 3 februari 2013 19:44

Hej! förra veckan tog min min antibiotika medicin (Baktrimforte är inte riktigt säker på stavningen). Så mamma skulle ringa och förnya mitt recept. Men mina världen var bra så jag fick inget nytt recept. Då vart jag glad :) (Baktrimforte är större en en hel Alvedon sen så måste man svälja ner den fort annars så löser upp sig i munnen). Den är inte god om den löser upp sig! Så äntligen är jag medicin fri :) känns konstigt att inte har behövt ta den morgon och kväll lördag och söndag. Men ändå otroligt skönt!

Skapa flashcards