cancersuger

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 28 juni 2013 13:00

Hej!

Klockan halv fyra idag kommer jag att vara med på radion. (P4 Radio Dalarna).



Av Lisa - 20 juni 2013 12:18

Hej!

i fredags hade vi skolavslutning. Det var ledsamt att säga hejdå till mina klasskompisar för vi har ju gått tillsammans sedan vi var sex år. Jag kommer inte att börja högstadiet i höst för mina föräldrar har bestämt att jag ska gå ett extra år på Östra. Jag har varit jättebesviken och arg på min mamma och pappa över det. Nu har det gått över och jag förstår att det är nog bäst för mig att faktiskt få gå ett till år i sexan och lära mig det man ska inför högstadiet. Min nya klass verkar bra och jag hoppas att jag kommer att få många vänner där också.  



Igår var jag och pappa ute och tränade att cykla på en vanlig cykel. Jag cyklar på min lillebrors cykel (och det är ju bara liiiiiite pinsamt) för min egen cykel har ingen fotbroms och sedan är den nog lite för stor också, jag måste kunna sätta ner fötterna i marken när det blir för vingligt). Jag kunde både starta och stanna själv och så kunde jag cykla själv på gatan utanför vårt hus. Mitt mål är att kunna cykla själv till skolan i sjuan.  Jag tror att jag kommer att kunna klara det. Jag ska öva jätte mycket i sommar! och förresten börjar jag inte sjuan förrän nästa år.


Någon gång i mitten av maj var jag hos logopeden. Mamma och pappa tyckte att jag hade blivit så hes, hostig, kraxig och att det var jättesvårt att höra vad jag sa. Jag fick lite blåsövningar (bubbla in en flaska) som jag skulle göra hemma. Veckan därpå fick jag komma till sjukhuset igen för de ville filma mina stämband (jag fick ha en slags järnpinne med en liten kamera på långt bak på i munnen). Då upptäckte de att jag hade en slags ärrvävnad på ena stämbandet och det var därför som min röst blivit så dålig. Den 10 juni opererade jag bort klumpen i halsen. Operationen tog mindre än en timme men efteråt fick jag inte prata på tre dagar. Det gjorde inte så ont i halsen som jag hade trott och jag kunde både äta och dricka som vanligt efteråt. Det jobbigaste var att inte få prata! Jag fick skriva på lappar och sedan använde jag google översätt som läste upp det jag skrev på min telefon. Jag har nästan fått tillbaka min gamla röst som  jag hade innan jag blev sjuk.


På måndag kommer SVT hit och spelar in ett till program om mig till Barn på sjukhus. De ska vara här i tre dagar. Det ska bli roligt och jag längtar! Jag har ingen aning om när programmet kommer att sändas.


För ett tag sen var det en tjej som frågade om inte jag kunde starta ett youtube konto. Jag tycker att det var en jättebra idé, så jag tänkte starta en kanal där ni kan följa mig. Men jag vet inte när och det kommer nog att dröja ett tag!


GLAD MIDSOMMAR! KRAMAR FRÅN LISA

Skapa flashcards