cancersuger

Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Söndag 21/7

Av Lisa - 21 juli 2013 22:53

Hej!
i torsdags var jag på halvårskontroll i Uppsala. Först fick jag väga och mäta mig. Sen fick jag träffa en neurolog. Han kollade min syn, klämde på min mage, kollade mina reflexer och min balans. Jag frågade honom om mitt hår som kliar och han sa att det var vanligt att det kan klia vid ärrområden. Han sa också att huden läker ihop snabbare än nervtrådarna. De ska också växa ihop och det tar lång tid för dem att växa ihop. Han trodde att det kanske kommer att ge med sig med tiden. Jag hoppas verkligen det för det är jättejobbigt att det sticker och kliar i hårbotten! Jag får ta klådstillande tabletter om det blir för jobbigt.

Jag har växt 4cm sedan jag blev sjuk. Det är lite för lite. Jag är 150 cm lång nu. Jag ska ta nya hormonprover i Falun för att se att jag har tillräckligt med tillväxthormon. Om de är för låga behöver jag kanske få tillväxthormon. Vi får se hur det blir.

Sen så fick jag träffa en annan läkare. Han sa att det lät lite rossligt i lungorna så han trodde att jag var på väg att bli förkyld. Jag hade lite vatten bakom trumhinnan också men det var inget farligt eftersom att jag var stor (Det beror kanske på allt bad?).
De som genomgått en tuff cellgiftsbehandling måste ta om alla sina barnvaccinationer. Det beror på att cellgifterna gjort så att skyddet mot sjukdomarna försvunnit. Just nu har jag inget skydd mot bl a mässling. Det betyder att jag inte kan resa utanför Norden. Det är pissigt tycker jag! Jag som så gärna skulle vilja åka utomlands till Medelhavet med min familj! Jag får vänta ett tag till innan vi kan åka iväg. Sent i höst kommer jag att få börja ta om vaccinationerna i alla fall.

Kram Lisa!

Läkaren hade rätt jag blev förkyld som han trodde...

 
 
Ingen bild

Linus

17 december 2013 13:10

Hej Lisa,

Du är så bra och fin. Vi hejjar på dig!

Linus i Göteborg

Lisa

19 december 2013 15:39

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 oktober 2014 19:55

Hej!  Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag nu...men jag mår bra och tumören är fortfarande borta. Jag har inte bloggat för att jag inte vet vad jag ska skriva om nu. När jag var sjuk var det skönt att få skriva av sig, men nu stressar det ...

Av Lisa - 21 december 2013 23:00

Hej! I torsdags var jag på sjukhuset på återbesök på öron/näsa/hals. I somras opererade jag ju bort en ärrklump som satt på stämbandet. De ville kolla så att allt såg bra ut och att ärrklumpen inte hade kommit tillbaka igen. Farmor var med mig på...

Av Lisa - 5 december 2013 17:00

Hej! Förlåt för att jag inte har skrivit på länge, jag har haft mycket i skolan nu så jag har inte orkat eller haft tid med att blogga. Det har hänt mycket sedan jag skrev sist, bland annat gjorde jag en magnetundersökning i oktober och den var bra...

Av Lisa - 3 december 2013 20:22

Hej! Efter att programmet Barn på sjukhus - återbesöket sändes i oktober har jag fått många frågor om hur man beställer änglar. Om du vill beställa änglar skickar du ett mail till min mamma: karinb.hoglund@gmail.com med följande uppgifter: * ...

Av Lisa - 16 oktober 2013 21:37


Hej! I morgon 17/10 kl 18.30 i SVT Barnkanalen börjar en ny säsong av Barn på sjukhus. Jag är med i det första programmet som handlar om barncancer. Programmet spelades in i somras. Om ni tycker att jag låter lite hes i programmet, beror det på att j...

Skapa flashcards