cancersuger

Alla inlägg under augusti 2013

Av Lisa - 26 augusti 2013 18:03

Hej!

För ungefär 1 månad sen fick jag börja äta Levaxin. Nästan precis efter att jag börjat med att äta Levaxinet började jag få huvudvärk. För ett par veckor sedan var jag på sjukhuset och tog lite prover och träffade min läkare. Jag fick berätta om min huvudvärk. Mamma sa att jag nog hade huvudvärk på grund av jag dels har haft det långsamt på sommarlovet och dels, för att jag känner efter. Min läkare trodde att mamma hade rätt. Varje gång jag får lite ont i huvudet blir jag jätterädd för att tumören kommit tillbaka. Då är det svårt att sluta tänka på huvudvärken och då stannar den liksom kvar tills jag gör något roligt. Läkaren ringde till mamma på fredagen och sa: Provsvaren visade att jag inte behövde lika hög dos som jag fick från början. Läkarna kommer att ta nya prover för att se att jag får rätt dos. Levaxin måste jag nog äta resten av livet. Det beror på att min sköldkörtel inte fungerar längre pga strålningen jag fick när jag var sjuk. Jag har också fått en påfyllning av det vaccin som man får när man är bebis (cellgifterna har gjort så att det vaccin som jag fick när jag var bebis är borta). Om två dagar ska jag bli inlagd på sjukhuset en natt. De ska ta prover och kolla om jag behöver tillväxthormoner (medicin i sprutor) eller inte.

Tyvärr kommer jag inte att starta en youtubekanal som jag skrev i ett tidigare inlägg. Bloggen räcker för mig, jag hinner ju knappt uppdatera den. 


Vi hörs snart igen hoppas jag / Lisa

Skapa flashcards