cancersuger

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Barn på sjukhus-återbesöket

Av Lisa - 16 oktober 2013 21:37

Hej! I morgon 17/10 kl 18.30 i SVT Barnkanalen börjar en ny säsong av Barn på sjukhus. Jag är med i det första programmet som handlar om barncancer. Programmet spelades in i somras. Om ni tycker att jag låter lite hes i programmet, beror det på att jag veckan före hade opererat bort en grej (ärrklump) som satt vid stämbanden. Idag fick jag mina skolfoton. Kram från Lisa

 
 
Ingen bild

Therése

17 oktober 2013 18:55

Hej! Jag kommer ihåg att jag för kanske ett år sedan råkade hitta din blogg och mindes att du gjorde såna där änglar för barncancerfonden. Alldeles nyss gick jag förbi teven när jag skulle mata min yngsta pojke och såg en tjej där på Barnkanalen som gjorde just såna och tänkte att, undra om det är du? Och nu ser jag på bloggen att det faktiskt var du. :) vad roligt att du fått vara med där och berätta din historia för alla svenska barn! Du är en stor inspiration för många! :) Nu missade jag programmet, men jag tänker se på den på internet sedan när mina barn sover ikväll. Stor kram till dig! :)

Lisa

17 oktober 2013 19:04

Tack!

 
Ingen bild

Eva

17 oktober 2013 19:04

Hej Lisa, vilken otrolig fantastisk tjej du är! Vilken kämpe! Mina killar 8 och 5 år gamla tittade på programmet alldeles nyss. Du pratade så öppet om din sjukdom och jag är så imponerad av ditt mod! Du berörde mig djupt! Jag önskar dig all världens lycka och att du får vara frisk och stark! Och ett bidrag är på väg till din insamling såklart.
Många varma kramar från en mamma på Lidingö.

Lisa

17 oktober 2013 19:08

Tack!

 
Ingen bild

Marcus Lindqvist

17 oktober 2013 19:27

Hej Lisa. Vi såg dig på TV nyss. Vilken underbar person du verkar vara. Vi blev riktigt rörda över vad du har gått igenom, och tycker det är helt fantastiskt att se din positiva inställning. Du måste ha kämpat bra, för du vann kampen. Det gläder oss mycket. Vi önskar dig all lycka framöver och lämnade ett litet bidrag till din insamling. Fu** Cancer! / Marcus, Anna, Olle och Johan Lindqvist

Lisa

17 oktober 2013 19:32

Tack!

 
Ingen bild

Håkan P

17 oktober 2013 19:36

Hej!
Såg första avsnittet, barn på sjukhus, då tyckte jag att fy f________ jä____ osv. Nu snubblade jag över fortsättningen och jag blev riktigt glad för din skull och jag önskar dig all lycka och välgång i framtiden.
Du har en personlighet som är genuint vacker och ett förstånd som många vuxna saknar.
Jag är grymt imponerad av dig!!!

Med vänlig hälsning Håkan Palm

Lisa

4 december 2013 19:37

Tack för komplimangerna!

 
Ingen bild

Eloise

17 oktober 2013 20:56

Hej Lisa! Jag är 16 år och går just nu på frisörlinjen i Falun. Jag tror att det var för drygt ett halvår sedan som min systers kompis från Falun kom hem till oss i Gagnef. Hon berättade om en tjej som spelat i samma fotbollsklubb som henne själv men fått sluta pga cancer. Jag blev nyfiken och ville veta mer så hon berättade allt hon visste och tipsade även om din fina blogg. Då upptäckte jag även att du varit med i barn på sjukhus och sökte mig genast in på svt play. Jag blev helt tagen av din berättelse och resa som väckte så mycket tankar och känslor inom mig.

Någon vecka därefter fick vi reda på att vi skulle börja med valfria muntliga redovisningar och eftersom att det var mitt sista år i grundskolan kände jag att jag ville göra ett riktigt bra arbete och redovisning som jag skulle känns mig nöjd över. Då slog det mig, ja tanken att göra en redovisning om just dig! Jag hade ju aldrig träffat eller ens sett dig men tanken att göra ett arbete om dig satt fast så jag började genast med mitt arbete om att hitta fakta om dig samt samla på mig några bilder från Google som jag kunde visa som bildspel, jag visade även ett litet klipp från barn på sjukhus när du presenterade dig själv i min redovisning.

Efter min redovisning kände jag mig mycket nöjd och fick mycket bra respons och kritik från mina klass kompisar och det som glädje mig mest var att jag kunde avsluta med att berätta hur stark du är och att du klarade det!!

För någon månad sedan gick jag in på din blogg igen och såg de fina bilderna på nu när du fått håret tillbaka och även att du än en gång skulle visas på tv. I vanliga fall brukar jag alltid glömma datum men inte den här gången. Jag skrev upp datumet 17 oktober i min hjärna och där satt det som fastklistrat.

Ikväll när jag såg programmet kunde jag inte längre hålla mig. Tårarna forsade ner från min kind av lycka. Jag är så otroligt glad och tacksam för din skull Lisa. Du är så otroligt stark, härlig och duktig på att ge andra människor inspiration och motivation till att aldrig ge upp! Så jag vill önska dig all lycka i framtiden och fortsätt kämpa med allt! Kramar/ Eloise ❤❤❤

Lisa

4 december 2013 19:59

Oj, tack så mycket!

Kram Lisa

 
Ingen bild

Anna

17 oktober 2013 21:46

Hej Lisa!
Jag, min man och våra söner tittade på programmet ikväll som handlade om dig. Googlade sen för att få uppgifter om hur man bidrar till din fond och hittade din blogg. Kände att jag ville skriva några ord då du berörde oss alla så mycket! Vilken sann kämpe du är. Helt otroligt vad du och din familj gått igenom. Önskar dig all lycka till nu och i framtiden. Skulle vilja ge dig en stor kram och tacka för att du delade med dig! Bidrag är på väg. Hälsningar Anna

Lisa

4 december 2013 19:57

Tack!

 
Ingen bild

Kristina

18 oktober 2013 07:53

Hej Lisa!
Jag och min dotter följde dig i förra Barn på Sjukhus och blev berörda av gårdagens program. Vart kan vi köpa de smyckesänglar du gör? Har sökt via nätet men har inte lyckats hitta några

 
Ingen bild

Kristina

18 oktober 2013 08:32

Hej Lisa!
Jag och min dotter följde dig i förra Barn på Sjukhus och blev otroligt berörda av gårdagens program. Vart kan vi köpa dina fina smyckesänglar?

Lisa

4 december 2013 20:01

Det går bra att beställa så kan vi skicka dem med posten. Maila min mamma: karinb.hoglund@gmail.com

/Lisa

 
Gun-Mari

Gun-Mari

18 oktober 2013 09:25

Hej Lisa, vilket fint program. Vilken kämpe du är, så klok och fin på alla sätt. Har följt din resa hela tiden, beundrar dig och din familj . Kramar Gun-Mari

http://pndy

Lisa

18 oktober 2013 16:40

Tack!

 
Ingen bild

Dahls

18 oktober 2013 18:30

Hej Lisa! Vilken fantastisk kämpe du är! Så fint program som visades igår. All lycka önskar vi dig 💚 Hälsningar Från familjen Dahl

 
Ingen bild

Julia

18 oktober 2013 20:41

Vilket fint skolfoto, Lisa! Kollade nys om den nya Säsongen av "Barn på sjukhus" om det hade kommit ut något avsnitt. Och det hade det :) det blev en jätte bra video på dig! :D

 
Ingen bild

Tea

18 oktober 2013 21:31

Du är fantastisk, fina lilla Lisa. Vilken kämpe!

 
Elin

Elin

18 oktober 2013 22:56

Gud vad du är stark Lisa ! Du är nog efter detta som hänt dig mycket starkare en dom flesta♥ Det måste ha varit jobbigt att gå igenom en sådan hemsk sak som canser. Beundrar dig starkt♥ såg dig på stan en dag(bor också i faun) ångrar att jag inte gick fram och sa att jag beundrar dig osv. många kramar Elin

http://lilajohansson.wordpress.com

Lisa

4 december 2013 19:56

Ja det skulle du ha gjort!

 
Ingen bild

Momica

19 oktober 2013 15:15

Hej Lisa!

Tack för jättefina TV - program!
Jag blev mycket berörd! Du är en så söt och modig och mogen tjej.
Tack för den information och glädje Du sprider!

Jag är mormor till en liten solig och tålmodig tjej, som gått igenom en liknande operation som Din. Nu är ett års behandlingar över och vi ser framåt.

Tack för att det finns sådana änglar som Du!
Jag önskar Dig allt gott och lycka till!
Kramar
Från M


Lisa

4 december 2013 19:48

Jag hoppas verkligen att ditt barnbarn mår bättre. Det är jobbigt att vara med om sånt här, både för en lite tjej och för en mormor! Kram från Lisa

 
Ingen bild

Anita

19 oktober 2013 15:45

Det her programmet burde alle se - barn og voksne!!
Du kan lære oss alle så mye. Takk!
Vårt fritidshus i Sverige har vært der vi kan være som en (nesten) vanlig familie det året som har gått siden vår yngste sønn (6 år) fikk cancer. Torsdag kom vi hit direkte fra et laaaaangt opphold på sykehuset - og fikk se deg på tv. Bra start på vår lille pause!

Jeg ønsker deg og hele din familie alt godt i fremtiden!

Hilsen en mamma fra Norge

Lisa

4 december 2013 19:55

Hoppas att ni får en fin jul och att din son blir frisk!

 
Ingen bild

Therese

19 oktober 2013 21:26

Hej Lisa!
Jag såg nyss på avsnittet av barn på sjukhus där du medverkade. Min 7-åriga dotter Ellinor blev väldigt berörd av din historia och undrar om man fortfarande kan beställa änglar av dig?
Tack för att du delade din historia och all lycka i framtiden! Hälsningar Therese

Lisa

4 december 2013 19:54

Hej! Skicka ett mail till min mamma: karinb.hoglund@gmail.com om du fortfarande vill beställa änglar.

/Lisa

 
Jonna

Jonna

20 oktober 2013 20:04

Hej Lisa! :)

Jag såg programmet och du var jätte duktig :)

Jag hoppas du mår bra nu :)

P.s vad fin du vart på skolfotot =D

kramar Jonna

http://RIPTaliaCastellano.bloggplatsen.se

Lisa

2 november 2013 14:28


Tack ja jag mår bra nu :)

 
Catarina

Catarina

21 oktober 2013 09:46

Hej
I torsdags såg vi dig på tv och mina barn blev så inspirerade av dig och vill nu göra änglar och sälja och skänka pengarna till barncancer fonden. Jag undrar nu vart ni köper delarna till änglarna någonstans? Här där vi bor finns ingen sån affär och jag har letat på nätet men det är svårt att hitta.
Om du vill får du maila mig :-)

keckla32@gmail.com

Ta hand om dig och du är en underbar och inspirerande tjej!

Kram Catarina

http://www.keckla.bloggplatsen.se

Lisa

4 december 2013 20:08

Hej Catarina! Vi köper pärlor, vingar, lås och andra delar som behövs på flera olika affärer på internet. T ex www.barapyssel.se ljuvating.se och korall.nu

/Lisa

 
Ingen bild

Åsa

24 oktober 2013 10:49

Hej!
Jag jobbar som lärare i en 3a. Igår tittade vi i klassen på programmen om dig. Vilken fantastisk tjej du är som orkar dela med dig av någonting så jobbigt till andra barn och vuxna. Vi beundrar dig och blev väldigt berörda av det du hade att berätta. Efter att vi sett programmen så hade klassen så klart många funderingar om cancer och jag försökte svara så gott jag kunde. En annan sak som vi alla undrar är var man kan köpa dina fina änglar? Det kändes viktigt för många att önska sig en sådan i julklapp när de visste att pengarna går till något bra.
Stor kram från Åsa och hela klass tre på Lillboskolan i Edsbyn

Lisa

4 december 2013 19:32

Hej Åsa och klassen! Om ni vill beställa änglar av mig kan ni maila min mamma: karinb.hoglund@gmail.com

Kram Lisa

 
Ingen bild

Elin

28 oktober 2013 23:43

Hej Lisa, jag är 15 år och hittade nyss din blogg. Tycker du är så himla stark,modig och duktig. Jag förstår vad du går i genom på sätt och vis för min mamma fick en cancer tumör i hjärnan innan sommarlovet och jag förstår vad du och din familj går igenom, även om min mamma inte har haft cancern så länge så är jag så glad att du besegrade cancern och visade min att min mamma kan faktiskt besegra cancern och bli frisk , tack så mycket för att du är så inspekterade och stark kram Elin

Lisa

31 oktober 2013 21:53

Jag är glad att jag ger dig hopp att din mamma blir frisk! Ge aldrig upp hoppet! Hoppas hon blir frisk igen! Kram

 
Ingen bild

Amanda

1 november 2013 18:29

Du är så stark och bäst! älskar dig och grattis att du klarade av cancern! (Fast det var länge sen nu. Men kollade bara lite på SVT play och hittade dig!) ❤️<3

Lisa

24 november 2013 14:05

Tack!

 
Ingen bild

Åsa

6 november 2013 09:11

Hej
Letar änglar för cancerfonden. Tänkte ge bort dem i julklapp istället för annat trams!! Hittade nu äntligen din sida. Säljer du fortfarande änglar och vart kan man i så fall köpa dem??

Lisa

4 december 2013 19:53

Hej Åsa! Om du vill beställa änglar av mig kan du maila min mamma: karinb.hoglund@gmail.com

 
Ingen bild

hanna

7 november 2013 23:01

Hej Lisa!
Blev väldigt rörd när du berättade att vännerna försvunnit. Jag känner igen mig själv för att mina vänner försvann när jag bytte skola när jag gick i fyran. Då hade jag svårt att få nya vänner i min nya skola. Men det går och vips så är bara ens allra bästa vän där! Det gäller bara att vänta på dem :)

Lisa

4 december 2013 19:52

Ja det är jättejobbigt med kompisar. Jag hoppas att du har rätt att man plötsligt hittar sin bästa vän. Jag tror att det kanske är lättare att få nya kompisar om man inte varit sjuk. Det är så det känns.

 
Ingen bild

Matilda

8 november 2013 11:07

Hej Lisa,

Vad fint och bra programmet om dig var! Härligt att du mår bra nu, en stark tjej verkar du vara!

Lycka till med fotbollen!
Kram,
Matilda

 
Ingen bild

Anonym

23 november 2013 08:51

Hej Lisa! Jag börjar bli lite orolig nu eftersom du inte bloggat på ett tag... Men bara du svarar på kommentaren eller gör ett inlägg så blir jag lugn! Kram

 
Ingen bild

Elizabeth

25 november 2013 16:51

Hej Lisa!
Tog med mig lite änglar till jobbet idag - sålde över 40 stycken! De bara älskade dem, liksom jag gör!
Kram/
Elizabeth

Lisa

4 december 2013 19:40

Tack alla som köpt mina änglar, pengarna behövs till mer forskning!

 
Ingen bild

Anna

27 november 2013 16:22

Hej Lisa så fin och stark tjej du är! Jag är så glad för din skull och du ger mig ett leende på läpparna när jag såg dig på svt!

Lisa

4 december 2013 19:38

Tack!

 
Ingen bild

Linnea

27 november 2013 16:26

Hej Lisa! Gud så glad jag är för din skull att du fick en lycklig fortsättning!

Men de jag undrade är varför du inte skrivit något mer sen barn på sjukhus inlägget? Det var ju ett tag sedan nu så blev lite fundersam. Hoppas allt är bra och att du vill fortsätta blogga! Kram :-)

Lisa

4 december 2013 20:04

Hej! Jag vet att jag bloggar för sällan, men det är så mycket annat som jag också måste göra. Jag har inte orkat att blogga. Jag mår bra, förutom att jag har varit hemma från skolan tidigare den här veckan för att jag är förkyld.

 
Ingen bild

Familjen Hellbom

28 november 2013 18:39

wow! My good vad snygg du har blivit!

Lisa

4 december 2013 19:38

Tack!

 
Ingen bild

Fröken Helén.

1 mars 2014 21:48

Jag såg dig nyss på SVT. Älskade lilla du. Jag önskar dig ett friskt liv framöver !

Lisa

2 mars 2014 16:28

Tack!

 
Ingen bild

Anna

9 juni 2014 21:56

Såg ditt tält när du sålde änglar på Dalecarlia 2012. Ångrar sååå att jag inte gick dit direkt, sedan hade ni stängt ner för dagen. Fina fina du. Stort lycka till i livet.

Lisa

11 juni 2014 16:57

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 oktober 2014 19:55

Hej!  Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag nu...men jag mår bra och tumören är fortfarande borta. Jag har inte bloggat för att jag inte vet vad jag ska skriva om nu. När jag var sjuk var det skönt att få skriva av sig, men nu stressar det ...

Av Lisa - 21 december 2013 23:00

Hej! I torsdags var jag på sjukhuset på återbesök på öron/näsa/hals. I somras opererade jag ju bort en ärrklump som satt på stämbandet. De ville kolla så att allt såg bra ut och att ärrklumpen inte hade kommit tillbaka igen. Farmor var med mig på...

Av Lisa - 5 december 2013 17:00

Hej! Förlåt för att jag inte har skrivit på länge, jag har haft mycket i skolan nu så jag har inte orkat eller haft tid med att blogga. Det har hänt mycket sedan jag skrev sist, bland annat gjorde jag en magnetundersökning i oktober och den var bra...

Av Lisa - 3 december 2013 20:22

Hej! Efter att programmet Barn på sjukhus - återbesöket sändes i oktober har jag fått många frågor om hur man beställer änglar. Om du vill beställa änglar skickar du ett mail till min mamma: karinb.hoglund@gmail.com med följande uppgifter: * ...

Av Lisa - 19 september 2013 20:05


Just den här dagen för 2 år sedan fick jag reda på vad det var för något som gjorde att jag mådde illa morgnarna och att jag hade huvudvärk. Jag hade cancer.Hjärntumör. Jag var tvungen att åka med ambulans till Uppsala för att opereras akut. Ingen vi...

Skapa flashcards